the beguiled incelemesi

geçtiğimiz mayıs ayında, cannes'da sofia coppola'ya en iyi yönetmen ödülünü kazandıran the beguiled, bizleri 1864 yazına; amerikan iç savaşı'nın sürmekte olduğu virginia kırsalında güneyli genç hanımlar için kurulmuş farnsworth yatılı okulu'na götürüyor. dışarıdaki karmaşadan onları uzak tutan tek şey, bahçeyi çevreleyen taştan çitler ve sıkıca kapatılmış büyük demir bir kapı. okulda, sabahtan akşama kadar aynı işlerle uğraşan, aynı sıkıcı dersleri alan genç hanımların ortak isteği bu bitmek bilmeyen rutini kırmak ve dışarı çıkıp özgür olabilmek. ne var ki, dışarıda sürmekte olan savaş, bir anlamda onları bu okula hapsetmiş durumda. bu nedenle okul herkesten uzakta, ıssız ve boğucu olsa bile, güvenle kalabilecekleri; onları her gün okulun dışından gelen bomba ve silah seslerinden uzakta tutabilecek tek yer. yine de, savaşın sonuçlarından çok uzun süre kaçmak, bu güneyli hanımlar için pek de mümkün olmuyor.

thomas cullinan'ın aynı adlı romanından uyarlanan (1971 yılında don siegel tarafından çekilmiş, başrollerini clint eastwood ve geraldine page'in paylaştığı bir versiyonu da mevcut olan) film, okulun en küçük öğrencisi amy'nin (oona laurence) ormanda mantar toplarken ölmek üzere olan kuzeyli onbaşı john mcburney'i (colin farrell) bulmasıyla başlıyor. amy, askerin yaralarının tedavi edilebilmesi için onu okula götürüyor. okulun müdiresi bayan martha (nicole kidman) askeri iyileştirmeye ve sonrasında da güneyli askerlere teslim etmeye karar veriyor. ayağındaki kurşunlar çıktıktan, yarası dikildikten sonra hasta yatağında iyileşmeyi bekleyen john, zamanla okulda kalan bütün hanımları tanıma fırsatı buluyor. bayan martha, sert karakterinden ödün vermeyen, sözünü esirgemeyen güçlü bir kadın; okulun diğer bir öğretmeni olan bayan edwina (kirsten dunst), her şeyden uzaklaşmak isteyen, yalnız bir kadın; okulun en büyük öğrencisi alicia (elle faning) ise tüm bu karmaşadan sıkılmış, cinselliğini yeni yeni keşfeden genç bir kadın - hepsinin ortak noktası ise john ile aralarında oluşan cinsel gerginlik.


john, en azından savaş bitene kadar burada kalabilmek için okulun tüm sakinlerinin nabzına göre şerbet veriyor. bayan martha'nın yanında, uyumlu ve saygılı davranırken; edwina'nın güzelliğini övgülere boğarak, onun özgüven eksikliğini kullanır. alicia'nın ona şımarıkça kur yapmasına ses etmez ve diğer küçük hanımlara karşı da sevecen bir baba figürünü oynar. okuldaki cinsel gerginlik ve rekabet gün geçtikçe artar; küçük kızlar bile john'un ilgisini çekebilmek için birbirleriyle yarışırlar. john ise, gün geçtikçe daha da iyileşir ve bahçeyi düzene sokmaya koyulmasıyla buradan gitmeye pek de niyeti olmadığını açıkça gösterir.

filmin ilk bir saatinde, coppola sakinliği koruyarak yavaş ve zarif bir biçimde karakterlerini şekillendiriyor. bu süre boyunca tatlı, pastel tonlar, ağaçların arasından sızan güneş ışığı; gün batımının pembesine karışan siyah dumanlar ve silah sesleri bize eşlik ediyor. kızlar günlük işlerini yaparken şarkılar söylüyor, şakalaşıyorlar. gün bittiğinde hepsi son derece şık giyinerek güzel bir yemek sofrasına oturuyorlar. baş köşedeki john, hayatında yemediği kadar güzel yemekler yiyor, şarap ve brendi içerken masadaki her kıza ayrı ayrı iltifatlar ediyor. her şey rüya gibi ilerlerken, sofia coppola bizlere bir peri masalı anlatmak niyetinde olmadığını hatırlatıyor ve son yarım saate girdiğimizde, john bir arzu nesnesinden, büyük bir tehdite dönüşüyor. buna rağmen, kadınlar ne kadar soğukkanlı bir biçimde ona karşı galip gelebileceklerini gösteriyorlar.


kitapta ve filmin 1971 versiyonunda yer alan kölelerden ve martha'nın ağabeyiyle olan ensest ilişkisinden, coppola'nın filminde söz edilmezken; tüyler ürpetici ameliyat ise, tek bir "edwina, bana anatomi kitabını getir" repliğine indirgeniyor. etrafta neden hiç köle olmadığı da bayan martha'nın filmin başlarında bütün kölelerin kaçtığıyla ilgili bir şeyler söylemesiyle geçiştiriliyor. coppola'nın bazı noktaları biraz yumuşatmaya çalıştığı görülebiliyor. resmin bütünündense; ufak, karanlık bir noktasını ele almayı tercih ettiğini söylemek mümkün.
Ad

!f 2017,7,!f 2018,14,akademi ödülleri,1,analiz,19,anthony hopkins,1,belgesel,2,berkay kılıç,7,burak aras,4,christian bale,1,david lynch,1,doğa bekiroğlu,46,duyuru,2,elbi pekcan,2,ethan hawke,1,fanzin,10,festival,6,filmekimi 2016,3,filmekimi 2017,7,golden globe,1,guillermo del toro,1,haber,82,ilginç,6,inceleme,131,irem turhan,9,istanbul film festivali,1,javier bardem,1,jennifer lawrence,1,jodie foster,1,kevin spacey,1,kısa film,4,kuzuların sessizliği,1,mark wahlberg,1,mother!,1,murder on the orient express,1,naz ekmekçi,75,nisan altın,55,noviseçki,14,oscar,2,ödül,13,quentin tarantino,1,röportaj,1,seda bayram,16,sundance,2,the shape of water,1,the silence of the lambs,1,video,2,walter lassally,1,yeşilçam,1,zorba the greek,1,
ltr
item
novicinema - bağımsız sinema platformu: the beguiled incelemesi
the beguiled incelemesi
https://1.bp.blogspot.com/-z-LEMjui30w/WdYhMPe32_I/AAAAAAAACxM/GQOJjzYCm5og1bHCC8ehZm1c_sIJj0vcACLcBGAs/s320/thebeguiledkapak.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-z-LEMjui30w/WdYhMPe32_I/AAAAAAAACxM/GQOJjzYCm5og1bHCC8ehZm1c_sIJj0vcACLcBGAs/s72-c/thebeguiledkapak.jpg
novicinema - bağımsız sinema platformu
http://www.novicinema.com/2017/10/the-beguiled-incelemesi.html
http://www.novicinema.com/
http://www.novicinema.com/
http://www.novicinema.com/2017/10/the-beguiled-incelemesi.html
true
3808060751201340864
UTF-8
tüm gönderiler yüklendi üzgünüz başka yazı bulunamadı. HEPSİ tamamını oku Reply Cancel reply sil yazan: anasayfa SAYFALAR YAZILAR hepsini göster İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR tüm yazılar ARŞİV ARA TÜM YAZILAR eşleşen sonuç bulunamadı. > anasayfa pazar pazartesi salı çarşamba perşembe cuma cumartesi pazar pzrtesi salı çarş perş cuma cmrtesi ocak şubat mart nisan mayıs haziran temmuz ağustos eylül ekim kasım aralık ocak şubat mart nisan mayıs mayıs haz ağust eylül ekim kasım aralık şimdi 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago haftalar önce takipçiler takip et THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy