modernist dini film, anne! (mother!)

venedik film festivali'nde ilk gösterimini yapan; seyircileri filme bayılanlar ve filmden nefret edenler olmak üzere aşırı uç iki noktaya ayıran mother! (anne!) filminin ülkemizdeki gösterimi, 28 eylül günü filmekimi kapsamında açılış filmi olarak yapıldı. filmin kapanış sahnesiyle başlayan alkışlar, ülkemiz izleyicisinin filmden memnun kaldığının bir kanıtı oldu.

peki, mother! izleyiciyi neden ikiye böldü? bu durum; filmin beni sevenler izlesin, beğenmeyenler yanımdan bile geçmesin diye adlandırabileceğimiz gizli politikasından mı kaynaklanmakta, yoksa film içerisinde bazı kitleleri rahatsız edecek mesajlar veya eleştiriler mi barındırıyor?


din, toplumları birbirinden ayıran en önemli unsurdur ve patlamak üzere olan bir silahtır. dünya üzerinde yapılan çoğu savaş din yüzünden çıkmıştır, günümüzde insanlar din adı altında birilerini öldürmektedir. dinlerinden ötürü toplum dışına atılan insanlardan, din değiştirdi diye ailesi tarafından reddedilen kişilerden ya da dini sömürü amacıyla kullananlardan bahsetmiyoruz bile.

daha önceden pi, black swan (siyah kuğu), requiem for a dream (bir rüya için ağıt) gibi filmleriyle tanıdığımız darren aronofsky'nin ellerinden çıkma mother! da, dini unsurlar etrafında şekillenen bir film; bu nedenle belli kitlelerce beğenilmemesi muhtemel. yönetmen bize, yazıyla başlayan, kıyamete doğru ilerleyen insanlık tarihini anlatıyor ve bunu tek bir evde yapıyor. 3 katlı köşkü bodrum katından üst taraflara; cehennem, araf ve cennet anlatısına uygun olarak sıralıyor. bunun dışında oyuncuların dini birer şahsiyet gibi yansıtılmaları -örneğin, javier bardem'in karakterine tanrı rolünün atfedilmesi- birçok kişinin filmi neden beğenmediğinin yanıtını verebiliyor. köşkün giriş kısmı olan arafı dünya olarak ele almak mümkün, öyle ki adem ile havva'yı temsil eden ed harris ve michelle pfeiffer tarafından canlandırılan karı kocanın önceden üst kata çıkma izinleri varken, javier bardem'e ait bir taşı kırmaları üzerine üst kata çıkmaları yasaklanır. bu da, birebir adem ve havva'nın cenneten kovuluşlarının temsilidir. anne figürünün kimi temsil ettiği, bu açıklamalar üzerine rahatlıkla anlaşılabilir ve bir kadını hamileliğe iten tanrının çocuğu ise mesihten başkası olmayacaktır.


hikayemizin ana akışı ise şöyle: bir yangında her şeyini kaybeden, yazma konusunda sıkıntılar çeken şair adam (javier bardem) ve ona yeni hayatını kurmasında yardım eden, destek olan eşi (jennifer lawrence) şehirden uzak bir köşkte yaşamaktadır. günün birinde kapıları çalar, bir adam (ed harris) çıkagelir. karı koca onun kim olduğunu bilmemektedir; fakat şair, yabancı adamı gece misafirleri olması için evlerine davet eder.filmin ilk on dakikasında seyirci, ed harris'in onlara bir şey yapacağını ve filmin haneke'nin funny games'ine (ölümcül oyunlar) benzer bir hal alacağını düşünüyor; fakat düşünceler gerçeğe dönüşmüyor.

aronofsky yarattığı klostrofobik atmosferi, takip kamerasıyla yaptığı çekimlerle destekleyince ortaya en sakin sahnesinde bile insanı gerim gerim geren bir anlatı sunuyor ve bu anlatı, bizi jennifer lawrence'ın hamileliğiyle başlayan filmin ikinci bölümüne taşıyor. bu bölümde ise izlemesi oldukça zor bir aksiyona merhaba diyoruz. "ölümü ve günahları ortadan kaldırmanın yolu kurban sunmaktır" anlayışıyla hareket eden filmin sahnelerinden biri ise, isa mesih'in çarmıha gerilmesinin temsili oluyor ve bu sahneyle ikinci bölümle geliyorum diyen sona doğru adım adım ilerliyoruz. ne var ki sonda bile bunun son değil, yeni bir başlangıç olduğunu görüyoruz.


aronofsky'nin mother!'ı, kuşkusuz kendisinin baş yapıtı ve yıllar boyu konuşulup en sonunda kült filmler arasına girecek bir film. ayrıca, şunu söylemekte de fayda var: jennifer lawrence, bu filmde en iyi oyunculuğunu sergiliyor; javier bardem ise, bildiğimiz javier bardem.
Ad

!f 2017,7,!f 2018,14,akademi ödülleri,1,analiz,19,anthony hopkins,1,belgesel,2,berkay kılıç,5,burak aras,4,christian bale,1,david lynch,1,doğa bekiroğlu,35,duyuru,2,ethan hawke,1,fanzin,7,festival,6,filmekimi 2016,3,filmekimi 2017,7,golden globe,1,guillermo del toro,1,haber,75,ilginç,6,inceleme,116,irem turhan,8,istanbul film festivali,1,javier bardem,1,jennifer lawrence,1,jodie foster,1,kevin spacey,1,kısa film,4,kuzuların sessizliği,1,mark wahlberg,1,mother!,1,murder on the orient express,1,naz ekmekçi,72,nisan altın,51,noviseçki,14,oscar,2,ödül,13,quentin tarantino,1,seda bayram,16,sundance,2,the shape of water,1,the silence of the lambs,1,video,2,walter lassally,1,yeşilçam,1,zorba the greek,1,
ltr
item
novicinema - bağımsız sinema platformu: modernist dini film, anne! (mother!)
modernist dini film, anne! (mother!)
https://2.bp.blogspot.com/-EFkAIZgAVN4/Wc_NDhfpotI/AAAAAAAACvY/Kc04s66iwXkZpNGpiAWsF4DnSVo5UnL-ACLcBGAs/s320/Mother%2521-TA.jpg
https://2.bp.blogspot.com/-EFkAIZgAVN4/Wc_NDhfpotI/AAAAAAAACvY/Kc04s66iwXkZpNGpiAWsF4DnSVo5UnL-ACLcBGAs/s72-c/Mother%2521-TA.jpg
novicinema - bağımsız sinema platformu
http://www.novicinema.com/2017/09/modernist-dini-film-anne-mother.html
http://www.novicinema.com/
http://www.novicinema.com/
http://www.novicinema.com/2017/09/modernist-dini-film-anne-mother.html
true
3808060751201340864
UTF-8
tüm gönderiler yüklendi üzgünüz başka yazı bulunamadı. HEPSİ tamamını oku Reply Cancel reply sil yazan: anasayfa SAYFALAR YAZILAR hepsini göster İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR tüm yazılar ARŞİV ARA TÜM YAZILAR eşleşen sonuç bulunamadı. > anasayfa pazar pazartesi salı çarşamba perşembe cuma cumartesi pazar pzrtesi salı çarş perş cuma cmrtesi ocak şubat mart nisan mayıs haziran temmuz ağustos eylül ekim kasım aralık ocak şubat mart nisan mayıs mayıs haz ağust eylül ekim kasım aralık şimdi 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago haftalar önce takipçiler takip et THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy